Klar til nye udfordringer
Fokus på faglighed og trivsel
En god start på livet
Lyst og rum til at lære
Leg og bevægelse

Trivselsmåling

Trivselsmåling

Fordeling af svar i målingen for marts 2022

Indikatorgruppe Andel svar (højere score = højere trivsel)
12345
PersonligtBloomsights3%5%24%31%36%
20223%5%22%32%37%
LæringsmiljøBloomsights2%8%27%39%24%
20222%6%28%40%25%
Fysiske omgivelserBloomsights4%6%26%37%27%
20224%6%26%37%27%
SamarbejdeBloomsights1%2%17%36%43%
20221%2%17%37%42%
LæringBloomsights2%5%31%44%18%
20222%5%33%43%17%
Digitale medierBloomsights1%4%7%22%65%
20221%1%6%23%68%
Samlet trivselBloomsights2%5%22%34%37%
20222%4%22%35%36%
TitelTrivselsmåling
Hvad indeholder indikatoren konkret?

Indikatoren indeholder resultaterne af trivselsmålinger foretaget via værktøjet Bloomsights. Tidligere benyttede skolen samme metode, som de trivselsmålinger der foregår i folkeskolen, men det kan ikke lade sig gøre mere. Trivselsmålingen er dynamisk og køres flere gange i løbet af året blandt eleverne i børnehaveklassen til og med 9. klasse. Spørgsmålene belyser elevernes trivsel i forhold til faglig trivsel, ro og orden, Social trivsel, Støtte og inspiration samt Øvrige spørgsmål. For hver af disse indikatorgrupper opgøres en samlet score. Tabellen viser, hvordan scorerne fordeler sig for de elever, der har svaret.

De linjer med grå markering er de tallene fra den gamle måling, som er mest sammenlignelig med det nye værktøj, gældende for Taastrup Realskole.

Hvorfor er indikatoren vigtigt?Det er en helt grundlæggende forudsætning for læring, at eleverne generelt trives. Man kan dog have vidt forskellige oplevelser af, hvordan børnene trives og det er vanskeligt at vurdere den generelle trivsel uden en systematisk tilgang. For at supplere selvevalueringen samt medarbejdernes og forældrenes direkte erfaringer, bliver der hvert år gennemført trivselsmålinger efter samme model, som anvendes i folkeskolen.
Hvad er sammenligningsgrundlaget (benchmarket) for indikatoren?Vi er gået over til et nyt trivselsindikatorsystem via firmaet Bloomsights. Det vil da være muligt, over år, at sammenligne vores egne tal, og måle om vi er gået op eller ned i elevtrivsel. Værktøjet er et dynamisk værktøj, der giver lærerne en mulighed for at justere hurtigt, og lave målinger oftere end én gang årligt, så der hele tiden er fokus på trivsel og dermed bedre rum for læring. Der er ikke landsgennemsnit at måle med direkte, men vi håber at vi, via samarbejde med Bloomsights, kan være med til at udvikle et sammenligneligt benchmark.
Hvad er kilden til indikatoren?Skolens egne målinger via værktøjet fra Bloomsights
Hvor ofte opgøres indikatoren?Årligt
Hvornår fremlægges indikatoren?September